Het verhaal met een tropische storm - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Anouk Leeuwen - WaarBenJij.nu Het verhaal met een tropische storm - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Anouk Leeuwen - WaarBenJij.nu

Het verhaal met een tropische storm

Blijf op de hoogte en volg Anouk

07 November 2016 | Indonesië, Gili Air

De afgelopen dagen hebben we ons heerlijk vermaakt met niks doen op Gili Air, een eilandje naast Lombok. Met een speedboat zijn we vanaf Amed, Bali richting de Gili's gegaan. De tijd vliegt steeds sneller voorbij, ook als je helemaal niks doet.

Ons hostel stelt niet veel voor, maar de kamer is heerlijk! Allemaal een eigen bed en een fijne badkamer. Elke dag ontbijt op bed, aangezien je geen gemeenschappelijke ruimte hebt. De dagen gaan voorbij met zonnen, lezen, muziek luisteren en de Facebookstatussen van anderen bekijken. En niet vergeten: schuilen voor de regen.

De tweede dag op Gili Air begon goed. Lekker in het zonnetje op een strandbedje. Totdat de eerste dikke regendruppels begonnen te vallen. Lombok ligt op spuugafstand, maar was niet meer te zien door de grijze lucht. Dat voorspelt niet veel goeds. Bliksemschichten, donder en heel veel regen was onderweg. Zo donker als dat het deze dag is, hebben we aan deze kant van de wereld nog niet meegemaakt. We schuilen op een terrasje en hopen dat de regen en onweer snel overgaat. Helaas hebben we pech, de rest van de dag is somber en nat. Stroom valt een paar keer voor korte duur uit, gelukkig is het nog dag! We zitten in een kleine tropische storm, met stroomuitval als cadeautje. We balen natuurlijk flink, want dit is onze mini-vakantie tijdens onze grote reis. Er is niet veel te doen hier, dus je leeft een beetje op Wifi als je geen zon hebt. Je kunt allerlei watersporten doen, maar gezien het weer is dat nu niet zo'n goed idee. Daarbij komt dat watersport niet echt mijn ding is... Uiteindelijk belanden we 's avonds in een leuk tentje, waar we cocktails drinken en ons erbij neerleggen dat het weer gewoon even niet mee zit.

De derde dag spreken we af om op tijd op te staan, zodat we van het mooie weer, dat 's ochtends voorspeld wordt, kunnen genieten. Na een paar keer snoozen, wekker uit, omdraaien en doorslapen. Dat was een mislukte poging. Uiteindelijk kunnen we tussen de regen en onweer door nog genoeg zon meepakken. Het is heel gek dat je in de zon ligt en op de achtergrond flitsen ziet en donder hoort. Dat klopt voor je gevoel helemaal niet, maar het slechte weer hangt weer boven Lombok; je ziet het wel, maar je hebt er geen last van. Gelukkig maar! Terwijl we 's avonds op het fietsje naar ons hostel teruggaan, valt de stroom weer uit. Dit zijn we ondertussen wel gewend dus geen zorgen, dat zal over een paar minuten wel weer over zijn. De paar minuten worden deze reis alleen wat langer en met behulp van een zaklamp komen we terug bij het hostel, waar we een kaarsje meekrijgen voor in de kamer. Het gaat dus wel wat langer duren. Geen stromend water, dus de douche gaat 'm ook niet worden. Na wat een eeuwigheid lijkt, hebben we weer stroom en kunnen alle gewone zaken weer gewoon doorgaan.

De volgende dag is het bizar warm en zweten we al van alleen de fiets van het slot afhalen. Lekker zonnen in het zwembad, anders is het niet te doen. Veel smeren en blijven smeren, maar helaas toch een verbrande rug. Dat betekent dat ik vandaag vriendjes ben met de schaduw, waar ik me, ondanks dat er weinig te doen is, prima vermaak.

Ondertussen heb ik in de paar dagen dat we hier zijn al 3 boeken uitgelezen en ben ik net aan nummer 4 begonnen. Morgen zullen we weer doorreizen, maar we zijn er nog niet helemaal over uit wat we willen. Waarschijnlijk pakken we de boot naar Lombok en kijken we wat er daar te beleven is. We zijn alweer 5 weken verder en hebben onvoorstelbaar veel gezien en gedaan, te veel om na te vertellen en in je gedachten op een rijtje te kunnen zetten. Met nog 2,5 week in het vooruitzicht, genieten we nog maar flink van het cadeau dat deze reis eigenlijk is.

• 07 November 2016 - 18:36

Willy Groot:

Geniet er nog maar lekker van, voor jullie het weten zitten jullie weer in het koude kikkerlandje.
    Veel plezier nog de laatste weekjes.

• 08 November 2016 - 20:44

Marjon:

Hoi Anouk,

Vandaag hier ook een paar flinke klappen onweer en regen in Zandvoort, maar helaas geen tijd om boeken te lezen!Wel uit boeken werken:) Geniet er nog maar lekker van! Wel gezellig als je er straks weer bent. xx, Marjon

• 08 November 2016 - 21:19

Ellen:

Geniet ervan want hier is het nu echt herfst en koud! Lekker nog ruim 2 weken

• 12 November 2016 - 21:24

Nelly:

Hai Anouk, raar idee, jij in die warmte en wij hebben de Sint vandaag binnengehaald. Leuk weer je verhaal. Snel weer schrijven hoor! Geniet ze nog en tot over een paar weekjes!

• 15 November 2016 - 08:07

Carla:

Hoi Anouk plus andere meiden

Geweldige verhalen. Iedere keer weer genieten. Met een gezonde dosis jaloezie......