Het verhaal met de fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anouk Leeuwen - WaarBenJij.nu Het verhaal met de fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anouk Leeuwen - WaarBenJij.nu

Het verhaal met de fietsen

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

04 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Hoewel Bangkok 'maar' een tussenstop was, is gebleken dat je een hoop kan zien en doen in zo'n korte tijd.
Het avontuur begint al als je uit het vliegtuig bent gestapt. Het is heel fijn dat alles ook in het Engels wordt aangegeven, want van het Thais word je echt niet wijzer. Bagage ophalen - yep, de laatste stukken bagage die op de band tevoorschijn kwamen, waren die van ons (een hele opluchting dat het er toch ligt). Daarna begint het zoeken naar vervoer; ondertussen zie je nog een hoop Hollanders als verdwaalde kippen rondlopen, toch fijn dat je niet de enige bent. We hebben uiteindelijk de trein genomen richting het centrum, om vervolgens in een taxi te stappen. Wat is het toch met die Aziaten en veel te lange nagels? Een aantal schietgebedjes, bijna-ongelukken en vreselijke zweetoksels verder, komen we soort van veilig aan bij ons hotel.
Veel te vroeg, maar het geluk was met ons, dus we mochten al naar onze kamer. Heel fijn, want we wilden toch even het thuisfront laten weten dat we nog leefden, maar wat we vooral wilden doen: slapen. Een nachtvlucht klinkt ideaal, zeker gezien het kleine tijdsverschil, maar dan moet je wel kunnen slapen. Niet dus. Dan is een nacht doorhalen iets te veel.
Eerste activiteit in Bangkok: een powernap van een uur. Een dan iets minder verrot de stad verkennen. Kink in de kabel: de regen kwam met bakken uit de lucht. Maar wij zijn Hollandse dames en een beetje regen houdt ons niet tegen. Slippers aan en de buitenwereld tegemoet.
En wat doe je dan? Je stapt in een tuk-tuk en gaat naar Khao San Road, de straat voor backpackers in Bangkok. Winkels, restaurants, noem maar op.
Heerlijk rondstampen in de regen, mensen kijken en even een happie eten. Snel weer terug naar het hotel, want stiekem zijn we wel heel erg moe!
Dag 2 in Bangkok, na een lekker ontbijtje richting de andere kant van de stad, waar wij 's middags de fietstour gaan doen. We komen daar veel te vroeg aan, en zijn even in dubio wat we nu moeten doen. Rondgedwaald door de straatjes, en dan toch maar naar 'Co'. Nog even genieten van de airco, kijkend naar al die Nederlanders (en een paar andere toeristen) die net terugkomen van de ochtendtour. Alleen maar lachende gezichten, dus dat moet wel goed zijn!
Om 13:00 uur zijn we dan eindelijk aan de beurt en stappen we met nog 7 anderen, onder begeleiding van 2 fietsende Thai, op een gele fiets. Na wat instructies, bij elkaar blijven, links aanhouden en concentreer op het fietsen, gaan we op pad. Bangkok is een levendige, drukke stad, met veel contrasten: arm en rijk, hoge wolkenkrabbers en bij elkaar getimmerde huizen. Mensen leven op straat, er wordt op straat gekookt, gegeten, gespeeld, gewerkt, alles. Je kunt onderweg bij mensen naar binnen kijken, of je rijdt bijna dwars door hun huis. Van het ene smalle straatje naar het andere. Langs de rivier, over de rivier. Langs plantages, waar je bananen aan de bomen ziet hangen. China Town, met een boot over het water, lunch langs de rivier. Veel te veel gezien, ook te veel om op te schrijven.
En hoe leuk is het dat je zo snel contact maakt met andere reizigers, zeker door zo'n tour als vandaag. Als afsluiter van de dag en onze tijd in Bangkok, gezellig met de groep een cocktail gedaan in de skybar Cloud 47. Wat een uitzicht over de stad, geweldig. Mooie eerste dagen gehad.
Nu snel oogjes dicht, morgen weer vroeg op en dan gaan we door naar Laos!

Let the adventure continue.

• 04 Oktober 2016 - 22:03

Suus:

Wat een goed begin van jullie reis!! Nu al benieuwd naar de rest!! Dikke kus

• 06 Oktober 2016 - 14:01

Ellen:

Wat leuk om te lezen! Veel gezien al zo te lezen, op naar de volgende mooie gebieden. Veel plezier!

• 06 Oktober 2016 - 14:01

Ellen:

• 13 Oktober 2016 - 20:50

Renske:

Altijd leuk iets over Bangkok te lezen omdat ik die stad ken.